Har du några funderingar kring oss på Pandai.se? Kolla här nedanför om du hittar det du söker. 

LEVERANS

HUR LÅNG TID TAR LEVERANSEN?
Leveranstiden för Postnord är normalt 7 arbetsdagar från att du erhåller orderbekräftelse via mail. Vår packtid är vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Notera att varor med tryck ibland har längre leveranstid. 

VAD KOSTAR FRAKTEN?
75 kr till ditt närmaste postombud inom Sverige.

VILKA LÄNDER SKICKAR PANDAI TILL?
Just nu skickar vi enbart paket inom Sverige.

HUR SPÅRAR JAG MITT PAKET?
När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner PostNord. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns, så kan du hämta ut det ändå.

 

PRODUKTFRÅGOR

VAD ÄR TVÄTTRÅDEN?
Tvätta ut och in, högst 40 °C. Torktumla ej. Stryk ut och in i medelvärme, utan ånga. Ej kemtvätt. Blek inte.

BETALNING
Genom att fylla i några enkla uppgifter identifierar du dig och du kan välja det betalningssätt som passar dig bäst. Betalningssätten som erbjuds är Visa, Maestro, Mastercard och Klarna. Alla fakturor skickas per mail, om du vill ha din faktura per brev kan du kontakta Klarna. Tyvärr har vi i dagsläget inte möjlighet att erbjuda E-faktura.

VILKA OLIKA BETALNINGSALTERNATIV FINNS?
Våra betalningsalternativ är Visa, Maestro, Mastercard och Klarna.

 

RETUR / REKLAMATION

ÅNGERRÄTT, HUR FUNGERAR DET?
Du har alltid 14 dagar ångerrätt via postorder enligt distandshandelslagen. Du står själv för returfrakten. Notera att varan måste vara oanvänd, och i obruten förpackning för att ångerrätten ska gälla. Vi löser inte ut några varor som skickas till oss som postförskott. Ångerrätt gäller ej heller tjänster eller specialbeställningar. Skicka ett mail till oss om önskad retur: kundservice@pandai.se

HUR GÖR JAG FÖR ATT RETURNERA EN PRODUKT?
Skicka ett mail till: kundservice@pandai.se
Skriv ert ordernummer i mailet.

För att kunna returnera en vara måste det dock uppfylla samtliga av följande villkor:

  • Varan får ej vara använd.
  • Eventuell förpackning/skyddsplast måste vara obruten.
  • Det har gått max 14 dagar sedan ni mottog paketet.

Vi har dessvärre inga fria returer, utan returfrakten får ni stå för själva. Har vi några frågor till er då vi mottagit paketet kommer vi kontakta er.

Vi hanterar inte byten, utan återbetalar endast pengarna du betalat för dina returnerade varor. Vill du byta mot en annan produkt lägger du helt enkelt en ny order på den artikeln.

JAG HAR GJORT EN RETUR, VAD HÄNDER NU?
En retur tar upp till 14 dagar att hantera och vi kommer återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar eller hela din order. Vi rekommenderar att du loggar in på www.klarna.se och rapporterar en retur. På så vis ligger din faktura pausad i väntan på att din retur hanteras hos oss. Om du har valt att betala med kort/direktbetalning kommer pengarna sättas in på det kort/konto som du använde vid köpet.

HUR GÖR JAG MED MIN FAKTURA VID RETUR?
Om du returnerar hela din order så kommer fakturan att makuleras i sin helhet när returen är behandlad, bortsett från eventuell fraktavgift, det bekräftas genom mail.

Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, men om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du pausa din faktura hos Klarna. För att pausa fakturan gör du såhär: Gå till www.klarna.se och logga in med mobilt bank-id. När du har loggat in kommer du att kunna se alla dina aktiva fakturor hos Klarna. Välj den faktura som returen gäller och klicka på rapportera retur. 

HUR GÖR JAG FÖR ATT REKLAMERA EN PRODUKT?
Skicka ett mail till: kundservice@pandai.se
Se till att skriva med ert ordernummer.

Beskriv vad som hänt med produkten du vill reklamera, samt uppge ditt ordernummer. Skicka 1-2 bilder på skadan underlättar det hanteringen för oss.
Vi gör en bedömning av ditt ärende, och återkommer via mail så snart som möjligt.

KAN JAG BESTÄLLA OM JAG BOR UTOMLANDS?
Nej, just nu skickar vi enbart inom Sverige.

HAR NI NÅGON FYSISK BUTIK MAN KAN BESÖKA?
Vi har just nu ingen fysisk butik.